BU NASIL SINAV SİSTEMİ? -SBS-


Bu sene SBS(LİSEYE YERLEŞME SINAVI) 8 Haziran 2013 tarihinde gerçekleşecek.Bu sınav , sınava girenlerin hayatını büyük ölçüde etkileyecek.Bu sınava 8.Sınıf öğrencileri girecek.Liseye Yerleşme Puanı için bu sınav büyük önem arz ediyor.Liseye Yerleşme Puanı'nda okul puanları da çok büyük etki ediyor.Liseye Yerleşme Puanı böyle hesaplanıyor : 
- (SBS PUANI) + (6.Sınıf Ortalaması) + (7.Sınıf Ortalaması) + (8.Sınıf Ortalaması) = ... : 2 = Liseye Yerleşme Puanı
yani örneğin :
- 630+87+87+88 = 892 : 2 = 446 
 Bu demek oluyor ki liselere bu puanla yerleşeceksiniz.
Resim Kaynak : scansezer.blogspot.com


BENCE BU SİSTEM...

Bence bu sınav sistemi adil değil.Çünkü okul notları büyük etki ediyor.Okullardaki sınavların aynı olmaması,özel okul ve ya kolejlerin notları yüksek tutması adil olmamasının bence göstergesidir.Sınav sisteminin sürekli değişmesi öğrencilere de büyük zorluklar yaratıyor.6. ve 7. Sınıfta okul notlarına önem vermeyen biri 8.Sınıf'ta ne kadar önem verse de 6. ve 7. Sınıf'ta önem vermemesi Liseye Yerleşme Puanı'nı oldukça değiştiriyor.
Daha bir sisteme uyum sağlayamadan başka bir sisteme geçmek bana yanlış geliyor.Tek ve adil bir sistemin olması ve uzun yıllar kullanılması bence herkes için daha yararlı olabilir.

2 yorum:

  1. Paşam ben girdim, bişey olmadı sizde girmeyin beyler :D

    YanıtlaSil
  2. O dertten 3,4 sene önce kurtuldum :D , benim ort. 331di bilişimciyim rahatım kasmayın kendinizi..

    YanıtlaSil